Onderzoek eerste hulp bij woordenschatproblematiek

In 2012 heb ik mijn Master Special Educational Needs afgerond. Het volgen van deze Master was zeer inspirerend en verdiepend voor mij als logopedist. Vanuit de dimensie onderwijs kijken naar je eigen vakgebied, wat is wetenschappelijk bewezen wat werkt, hoe laat ik mijn logopedisch handelen goed aansluiten bij het handelingsgericht werken in het basisonderwijs.  Ik heb ruim anderhalf jaar met veel plezier gewerkt aan het opzetten en uitvoeren van mijn praktijkgericht onderzoek gericht op woordenschatproblematiek.  In het onderzoek wordt o.a. beschreven hoe het kan dat  veel kinderen op de school voor  speciaal basisonderwijs , waar het onderzoek is afgenomen,  zwak scoren op de Cito Woordenschattoets maar wel voldoende scoren op de Peabody Passieve Woordenschattest en de Actieve Woordenschattest van de Celf-4-NL.  Download hier het onderzoeksverslag. Onderzoeksverslag (externe versie)

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s